T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme
Genel Müdürlüğü Derneğimize “UBAK Belgelerinin dijitalleşmesi” ile ilgili bir
bildiri yayınladı.
UBAK Belgelerinin dijitalleşmesinin 2026 yılında başlayacağı
ve 2025 yılı UBAK Belgesi tahsis edilen firmaların e-posta adreslerini
güncelleştirmeler gerektiği bildirilmiştir. Buna göre;
a) Halihazırda
e-posta adreslerini Bakanlıklarının U-Net Otomasyon sistemine tanımlamayan ya
da güncellemeyen firmaların, e-Devlet kapısından "Firma İletişim Bilgisi
Güncelleme" hizmetinden giriş yapıp, geçerli e-posta adreslerini
girmeleri/güncellemeleri gerekmektedir.
b) E-posta
adresleri bulunan firmalar, https://eds.itf-oecd.org/ sitesi
üzerinden Bakanlık tarafından UBAK dijital sistemine (EDS) kaydedilecektir.
(Güncel verileri bulunan firmaların kayıt işlemleri Bakanlık tarafından
tamamlanmıştır).
c) Kayıt
işlemleri tamamlanan firmalara https://eds.itf-oecd.org/ sitesi
üzerinden otomatik olarak e-posta gönderilmiştir. Verilerini güncelleyen
firmalara da aynı şekilde otomatik olarak e-posta gönderilecektir.
d) Firmaların
https://eds.itf-oecd.org sitesinden eposta adreslerine gelen link ile giriş
yaparak şifrelerini güncellemeleri gerekmektedir.
e) EDS'ye
tanımlanmayan firmaların belgeleri sisteme girilemeyeceği için belgeleri
geçersiz olarak görünecek olup, firmaların yurt dışında yapılacak kontrollerde
sorun yaşamamalarını teminen, e-posta adreslerini güncel tutmaları, e-posta
adresi bulunmayan firmaların ise ivedilikle adres girişlerini e-Devlet kapısı
üzerinden yapmaları zorunludur.
f) Firmalar,
2025 yılında da UBAK izin belgelerini fiziksel belge olarak kullanılmaya devam
edecek olup, EDS sistemi üzerinden sadece firmalarına ait belgeleri
görüntüleyebilecektir. (Belgeler 2 Ocak tarihinde yükleneceği için bu tarihten
sonra görüntülenebilir.).
g) Diğer
yandan, UBAK izin belgeleri 2026 yılı itibariyle tamamen dijital ortamda
kullanılacak olup, 2025 yılı içerisinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca
gerekli eğitimler düzenlenecektir.
UKAT Yönetim Kurulu