T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme
Genel Müdürlüğü Derneğimize “UBAK Belgelerinin dijitalleşmesi – otomatik
e-posta almayan firmalar” ile ilgili bilgilendirme yapmıştır.
Bilgilendirmede, 2025 yılı için UBAK Belgesi tahsis edilen
firmalardan mail adresleri güncel olan 884 firmanın ve bu firmalara tahsis
edilen 6777 UBAK Belgesinin sisteme tanımlandığı bildirilmiştir.
Buna göre;
- Sisteme
tanımlanıp da e- posta almayan firmaların https://eds.itf-oecd.org/ adresine
girerek ŞİFREMİ UNUTTUM alanından işlem yapmaları,
- Diğer
yandan, e-posta alamadığını söyleyen firmaların (özellikle kendi e-posta
uzantılarını kullanan firmalar [isim@isim.com vb. şeklinde]) spam kutularını
kontrol etmeleri ya da kendi firmalarında görevli bilgi işlem yetkileriyle
görüşmeleri,
- Bir (1)
e-posta adresi sadece bir (1) firma için tanımlanabildiği, birden çok firma
için işlem yapacak kişiler farklı e-posta adresi bildirmeleri,
- Bu
süreçte herhangi bir problem yaşanması durumunda Bakanlıklarının ubaksubesi.kdgm@uab.gov.tr adresine mail
gönderebilecekleri bildirilmiştir.